2016-12-01 Masz 30 sekund – czyli ważna sztuka autoprezentacji

 

2016-12-01-elevator-pitch

Elevator pitch – nazwa powstała w USA i dotyczy sytuacji, kiedy wsiadasz do windy i przypadkowo spotykasz w niej potencjalnego pracodawcę, klienta czy inwestora. Masz 20-30 sekund (bo tyle trwa jazda między piętrami) na to, by go zainteresować sobą, swoją ofertą, a jednocześnie nie zanudzić. Tylko 20-30 sekund, by płynnie opowiedzieć, czym się zajmujesz, by jasno przedstawić swoją historię, by poruszyć rozmówcę tak, aby zechciał umówić się z Tobą na kolejne spotkanie. 20-30 sekund.

Można iść na żywioł, ale można się do takiej prezentacji przygotować. Niektórzy uważają, że nigdy nie będą mieli okazji, by wykorzystać taką mowę w praktyce, nie spotkają nikogo ważnego, nikt nie będzie chciał z nimi rozmawiać. Bo to nie american dream. Na pewno…?
Jeśli siedzisz w domu 24 godziny na dobę – być może masz rację. Ale jeśli zdarza Ci się brać udział w szkoleniach, warsztatach, spotkaniach networkingowych, targach albo zwykłych spotkaniach z przyjaciółmi, gdy jesteś przedstawiana komuś nowemu – elevator pitch może Ci się bardzo przydać!
Wiele osób na pytanie czym się zajmujesz? odpowiada „yyy, jestem nauczycielką”, „a prowadzę taką swoją małą działalność, nic szczególnego”, „w biurze pracuję, zajmuję się dokumentami”. Fascynujące! Paradoks polega na tym, że z reguły te osoby robią naprawdę ciekawe rzeczy, ale trzeba z nich wyciągać informację. Dlaczego? Pewnie dlatego, że uczy się nas (zwłaszcza kobiety), że mamy być skromne! Nie opowiadać za dużo o sobie! Nie chwalić się! I tak czasem, rozmawiając z drugą osobą, zanim dotrzemy do tego, co fajnego robi w swoim życiu, mocno się zmęczymy, jeśli nie nawet zniechęcimy.
Nie bądźmy nieśmiałe! W niczym nam to nie pomoże. Za to umiejętność krótkiego opowiedzenia o swoich osiągnięciach i doświadczeniach – wręcz przeciwnie.

PODCZAS WARSZTATÓW:

  • dowiesz się, jakie elementy wpływają na wywieranie pierwszego wrażenia,
  • nauczysz się jasno komunikować swoje wartości,
  • przekonasz się, jak wzmacniać markę osobistą,
  • przygotujesz własną autoprezentację, dostosowaną do potrzeb i okoliczności (spotkanie biznesowe, rozmowa kwalifikacyjna, konferencja prasowa, spotkanie networkingowe),
  • przedstawisz swój elevator pitch przed grupą,
  • otrzymasz konkretną informację zwrotną.

A co najważniejsze: po zakończeniu warsztatów w każdej sytuacji bez problemu będziesz przedstawiać siebie i swoje dokonania! 🙂

 

MIEJSCE WARSZTATÓW: al. Grunwaldzka 472, Gdańsk (Olivia Business Centre, budynek FOUR,O4)

DATA: 1 grudnia 2016 (czwartek), godz. 18:00 (zapisy do 30.11.2016)

CENA: 89 zł/osoba LUB 160 zł/2 osoby LUB pakiet 3 warsztatów w cenie 2 – 178 zł (zobacz inne warsztaty tutaj)

ZAPISY: Napisz do nas na kontakt [at] bizneskochakobiety.pl podając imię, nazwisko i nazwy warsztatów, w których chcesz wziąć udział.

PROWADZĄCA: JOANNA CIEŚLAK OSPALSKA. Specjalista ds. PR i komunikacji, właścicielka marki PositiveMind.pl. Pracowała w radiu (Grupa Eurozet) jako dziennikarz,i prezenter oraz szef anteny lokalnych stacji radiowych. Współpracowała jako konsultant z mniejszymi i większymi firmami, doradzając strategie komunikacyjne i wizerunkowe. Prowadzi konferencje, szkolenia i warsztaty dotyczące zagadnień związanych z komunikacją, PRem i marką osobistą. Prywatnie mama, żona i fanka kryminałów.

2016-12-01 Masz 30 sekund – czyli ważna sztuka autoprezentacji